< Till bloggens startsida

What's the difference?

Jag har en grej jag måste fråga er, var tycker ni att gränsen går?

Jag hämtade inspiration från bloggaren Nellie Berntsson som skrivit ett liknande inlägg, men jag ska skriva om det från min synpunkt och min åsikt. För vi tycker ju verkligen inte likadant!

Det är själva saken med "vågade" bilder. Om en tjej lägger ut en bild där hon visar lite klyfta, mage eller mycket ben så ses det genast som något negativt. Som "skamligt" och "billigt". Om en kille däremot lägger ut en bild på sig själv utan tröja så får han positiva reaktioner. Killen får kommentarer som "wow!" och behandlas på ett helt annat sätt än vad en tjej hade fått om hon lagt ut en bild på sig själv i bikini.

Jag uppmuntrar inte att vi lägger upp lättklädda och lätt vulgära bilder på oss. Det eftersom att anonyma personer kan ta bilderna och göra vad dom vill med dom. Men personens fria vilja kan jag ju inte styra över.

Det jag försöker säga är att det är en väldigt stor skillnad mellan killarnas "regler" när det gäller bilder och tjejernas. Därför undrar jag, vad tycker ni är okej? Är det slampigt om en tjej lägger upp en bild på sig själv i bh men tillåtet att en kille lägger upp en bild på sig själv i kalsonger?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0