< Till bloggens startsida

Självförtroende

''Ingen är perfekt'' tänkte jag öppna det här inlägget med. Men när jag tänker efter så ändrar jag det, ''Alla är perfekta'' stämmer bättre. Jag menar, alla har något de gillar med sig själva.  Alla ser olika ut (förutom Mimi Oh och Flisah) och att därför sträva efter någon annans utseénde är bara slöseri på energi och gott humör. För du är född som du är, det är ingen idé att deppa ihop över att du inte har samma utseénde som din förebild. Istället, Work Your Looks och visa upp dina allra bästa sidor. Jag menar inte att ni ska gå runt i underkläder för att er mage till exempel är någonting ni gillar, men jag menar att ni ska vara glada över det ni har. Ett leende till exempel, då sprider man både glädje, blir glad för att alla har fina leenden.

Släpp komplexen och alla saker du vill ändra, fokusera istället på sakerna du älskar med dig själv och om du så vill, framhäv dom. Kom ihåg denna kliché - Du är perfekt precis som du är.

 
''It's not who you are that holds you back, it's who you think you're not''

''We have to learn to be our own best friends because we fall too easily into the trap of being our own worst enemies''

''People are like stained-glass windows. They sparkle and shine when the sun is out, but when the darkness sets in their true beauty is revealed only if there is light from within.''

''Put your future in good hands - your own.''


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0