< Till bloggens startsida

Åsikt

flisah
Något jag stör mig sjuukt på är den här "Like" pressen som är på fb nu. Vi låter liksom gillningar på bilder bli det viktigaste. Alla tävlar med varandra i hemlighet och gillningar dominerar. Har man 100 likes är man populär, har man "bara" 13 är man mobbad. Seriöst? Och de här "Gilla min profilbild så gillar jag din" eller "Om jag får 70 likes så lägger jag upp en video där jag äter en matsked kanel" osv. Kbry? Visst, det är klart att jag vill ha likes på mina bilder, men inte såhär. Nu, när någon gillar min pb så blir jag glad för att det betyder att de tycker att den är snygg, inte att de förväntar sig ett ♥ på sin snyggaste bild. För visst, det kanske är kul i början, men tänk om en kompis tycker de är "coolt" att du har så många likes, och du bara står där och svarar "Asså, joo, men jag gjorde en status för att få dem." Kul?
Min åsikt, man behöver inte hålla med mig.


Kommentarer
Lollo

Håller helt klart med dig!! ;)

2012-02-18 @ 19:22:50
URL: http://handbollslollo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0